Ki az a virtuális asszisztens?

A virtuális asszisztens (VA) olyan titkárnő, aki vállalkozóként online segít szaktudásával más vállalkozásoknak. Virtuális, mert olyan megbízásokat vállal el, ahol fizikálisan nem kell jelen lennie. A virtuális asszisztensek helyettesítik a hagyományos titkárnőket, az irodai, személyi vagy adminisztratív asszisztenseket. Szakmai tudással, saját infrastruktúrával, széles körű tapasztalattal távmunkában támogatnak egyéni- és kisvállalkozókat, cégeket.

Magyarországon már évek óta jelen vannak a virtuális asszisztensek. A 2020. év elején kialakult pandémiás helyzet pedig az addig kételkedőknek is bizonyította, hogy az online munkavégzés igenis praktikus, és sok szempontból előnyös.

A VA-k munkája 90%-ban online folyik, a távolság nem meghatározó az ügyfelek között. Egyszerre több megbízóval állnak szerződéses jogviszonyban. Állandó havi munkavégzésre vagy adott projektekre szóló megbízási szerződéssel végzik munkájukat. A saját vállalkozásuk adózásáért saját maguk felelnek, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. Egy virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat, feladatait elláthatja havibérben, órabérben, projekt alapú díjazással stb., amilyen formában a szerződő felek megállapodnak. A vállalkozások számára ez egy rendkívül jó lehetőség, hiszen azt a feladatot tudja a vállalkozó kiszervezni, amiben ő maga nem mozog otthonosan. Nincs főnök-beosztott közötti alá-fölérendeltség, így a közös munka sokkal hatékonyabbá válik. Az sem mindegy, hogy egy virtuális asszisztens vállalkozóként teljesen másképp fog hozzáállni céged ügyeihez, jobban átérzi a problémáidat.

Egy VA asszisztál, segédkezik.

Segít egy vállalkozás napi vagy időszakos munkavégzésében, projektjeiben.

Nem helyetted dolgozik, hanem a kezed alá.

Mit nyerhetsz egy virtuális asszisztenssel?

 

• Megoldást kínálunk az adminisztrációs nehézségekre

• Időt és Pénzt spórolhatsz meg

• Több szabadidőd lesz

• Több idő jut a vállalkozásodra

• Nincsnek járulékfizetési költségek

• Nincsenek irodai költségek

• A szolgáltatás, akár heti pár órában, vagy egy adott projekthez is igénybevehető

• A szolgáltatás költsége elszámolható

A virtuális asszisztens tehát a kezed alá dolgozik, szervez, támogat.

A VA-nak történő munka kiszervezésénél gondold át, hogy mi az, amit össze kell gyűjteni, kutatni, keresni, szervezni a munkád során, mennyi az adminisztrációd. Például levelezni valakivel (az is szervezés), beszélni telefonon, vagy kikeresni valamit. Minden munkánál van mit „összeszedni”. Írd össze, mit csinálsz egy héten, írd össze az egyes dolgokhoz milyen feltételek kellenek, hogy el tudd végezni az adott munkát. És tedd fel magadnak a kérdést, mit tud megcsinálni, megteremteni a feltételekből egy VA. Ahogy fent írtam, nem kell neki elvégeznie a vállalkozásodhoz köthető dolgok nagy részét, nem helyetted dolgozik, hanem a kezed alá.